نیویورک مرکز تحول گرافیک آمریکا بود و تکمیل نهایی و واقعی مدرنیته میانه قرن بیستم در آمریکا صورت گرفت.
آتلیه پوش پین در سال ۱۹۵۴ به رهبری ” میلتون گلیزر ” و همکاری “سیمور شواست “ در نیویورک شروع به کار کرد. از حدود سال ۱۹۵۳ به صورت جدی و حرفه ای، گلیزر به کار طراجی گرافیکی پرداخت و در زمینه ی طراحی پوستر و جلد کتاب و آرم و لوگو تایپ و گرافیک محیطی و حتی طراحی اسباب بازی تجربه های فراوان کسب کرد.
از سال ۱۹۶۱ عضو هیئت علمی مدرسه عالی هنر های تجسمی نیویورک شد. در آمریکا هیچکس به اندازه گلیزر به شهرت دست نیافت.
هرب لوبالین نیز سال های زیادی از عمر خود را صرف طراحی گرافیک در آمریکا کرد.
ژاپن، سوئیس و آمریکا سه راس مثلثی بودند که از لحاظ کاربرد گرافیک در تبلیغات و هنر پوستر سازی از یکدیگر تاثیر می گرفتند.
در دهه ی ۱۹۹۰ ” دیوید کارسن ” در گرافیک آمریکا مطرح شد.
کارسن در پوستر هایش سه سطر ها اجاره می داد که داخل هم شوند یا تکرار شوند. در خطوط نوشتار او خط کرسی وجود نداشت.