جهت دریافت روزانه تست و نمونه سوال حتما عضو کانال تلگرام شوید

www.telegram.me/artstate

                    

جهت دریافت روزانه تست و نمونه سوال حتما عضو کانال تلگرام شوید، جهت عضویت کلیک کنید.

برنامه ریزی صحیح

یکی از مهمترین پیش آمادگی هایی که برای برنامه ها، آزمون ها و امتحانات، کنکور و حتی زندگی روزمره نیاز است، برنامه ریزی است.

برنامه ریزی به ما کمک می کند، نیاز ها را ببینیم، با کمبود ها مواجه شویم، مشکلات را پیش بینی کنیم و فرای این ها، با آمادگی وارد عمل شویم.

چنانکه در همه حال برنامه ریزی صحیح و اصولی یک نیاز است نه یک انتخاب، در کنکور هم که به راستی سرنوشت ساز یک عمر زندگی انسانی و اجتماعی است، این نیاز بیش از پیش احساس می شود.

بنابراین ایالت هنر طبق توضیحات زیر چندی از نکات مهم برنامه ریزی و شیوه صحیح کنکوری خواندن را برای داوطلبان محترم و بازدید کنندگان عزیز ارائه می دهد.

برای یک برنامه ریزی صحیح و دقیق نیاز است داوطلب در ابتدا لیستی از تمامی سر فصل های دروسی که می بایست مطالعه کند، جمع آوری کند. ( لیست شماره یک )

مرحله دوم متعلق به اینست که طبق سختی و آسانی دروس ( مطابق با نظر شخصی خود او ) شروع به ایجاد لیست شماره دو کند.

در مرحله بعدی بر طبق لیست شماره دو، لیست جدید تهیه کند که در آن بنا به علاقه ی شخصی خود داوطلب اسامی را شماره گذاری کند و نام لیست شماره سه را به آن بدهد. مثال: من به درس خط در گرافیک بیشتر علاقه مندم نسبت به سایر دروس، و بعد ادبیات و بعد مبانی هنر های تجسمی و بعد دین و زندگی. پس: ۱- خط در گرافیک، ۲- ادبیات، ۳- مبانی، ۴- دین و زندگی

در لیست آخر ( شماره ۴ ) بر طبق ضریب اعلام شده از سوی سازمان سنجش که برای هر یک از دروس تعیین شده و با توجه به لیست شماره سه که شامل دروس طبقه بندی از لحاظ علاقه شماست، شروع به جابه جایی کنید. مثال: ادبیات با ضریب ۴ معرفی شده و خط در گرافیک با ضریب ۲، مبانی با ضریب ۲ و دین و زندگی با ضریب ۲٫ بنابراین: ۱- ادبیات، ۲- خط در گرافیک، ۳- مبانی، ۴- دین و زندگی.

با توجه به لیست نهایی شروع به مطالعه کنید.

اما

نکته ی مهم دیگری که حد فاصل بین برنامه ریزی و کنکوری خواندن است، ربط بین دروس است.

با توجه به اینکه کلیه دروس تخصصی هنر، به نحوی با یکدیگر در ارتباطند و مکمل یکدیگرند، گاهی نیاز است در حین مطالعه ی یک کتاب، قسمتی از کتابی دیگر نیز مطالعه شود. اما مگر باعث تداخل و حواس پرتی نمی شود؟ پس باید چه کرد؟

بهترین راه اینست که طبق روش توضیح داده شده پیش بروید، هنگام دوره ی دروس ( که جلوتر به آن می پردازیم ) قسمت های مشترک هر کتاب را یکی پس از دیگری مطالعه کنید. این کار نه تنها باعث ماندگاری بیشتر در ذهن می شود، بلکه هر قسمت چندین بار مرور می شود. مثال: قسمت های توضیح اثر ابزار های طراحی در کتاب طراحی یک، به نحوی مرتبط و هماهنگ است با قسمت هایی از کتاب تصویر سازی که در ان به تشریح شیوه ی اثر گذاری ابزار های طراحی پرداخته است. هم شامل توضیح مکتوب است و هم شامل تصاویر که دیدن و خواندن آن ها می تواند مکملی باشد پس از مطالعه بخش معرفی اثر ابزار ها در کتاب طراحی یک.

و همچنین ممکن است در دو کتاب مختلف به تشریح یک موضوع پرداخته باشد. مثال در کتاب سیر هنر در تاریخ یک، به توضیح و تشریح هنر انسان های اولیه پرداخته، و کتاب تاریخ ایران زمین نیز به همین موضوع به صورت جداگانه پرداخته است. در این مورد نیز مثل مثال بالا باید هنگام دوره کردن به آن ها توجه ویژه ای شود.

اما چه طور دوره کنیم؟

بهترین روش دوره کردن که از تجربه های شخصی نشأت گرفته و نیز توسط محققین ثابت شده اینست که در ابتدا یک پاراگراف را مطالعه کنید، دوباره به همان پاراگراف برگردید، مجدداً مطالعه کنید اما اینبار با یک مداد زیر نکات مهم و کلیدی خط بکشید و بار سوم فقط قسمت هایی را مطالعه کنید که زیر ان ها خط کشیدید.

به همین نحو کتاب را تمام کنید. پس از اتمام کتاب، در همان روز به کتاب برگردید و فقط قسمت هایی که زیر آن ها خط کشیده شده را بخوانید. به کتاب بعدی بروید، اگر وجه مشترکی بین دو مطلب دیدید، مثل مثالی که بالاتر زده شد، هنگام دوره ی این کتاب، کتاب قبلی و یا قبل تری را نیز کنار خود بگذارید و بعد از یافتن مبحث مشترک در کتاب اول، بلافاصله به مبحث مشترک در کتاب دوم بروید و آن را هم مطالعه کنید. این کار باعث می شود نه تنها کتاب اول بار دیگر مطالعه شد، بلکه با ایجاد یک پیوند و لینک بین این دو کتاب مطلب در ذهن شما ماندگار تر شده و همچنین اگر از حافظه ی تصویری خوبی برخوردار باشید، با ماندگاری جای این مطالب در کتاب، ناخودآگاه مطلب نیز پایدار تر می شود.

اما کنکوری خواندن چیست؟

به دو مثال زیر توجه کنید:

ارغون ( پادشاه ایلخانی ) حصار شهر را که از مهمترین بخش های شهر سازی است آغاز کرد، ولی با در گذشت او فعالیت ساختمانی نا تمام ماند.

این جمله نشان دهنده آن است که حصار مهمترین بخش شهر سازی است ( سوال مربوط به دروس شهر سازی و معماری ) و همچنین بیان کننده این مهم است که ساخت این شهر توسط ارغون انجام شده و در زمان ایلخانان بوده است.

مثالی دیگر:

مانند بسیاری از بناهای دوره ی ایلخانی، گنبد سلطانیه نیز ترئینات بسیار زیبایی دارد.

در جمله ی بالا، بر این نکته تاکید شده که بناهای دوره ی ایلخانی از لحاظ تزئینات حائز اهمیت هستند و تقریباً هیچ بنای این دوره بدون تزئینات نیست، و همچنین گنبد سلطانیه نیز دارای تزئینات بسیاری است که چون در این قسمت بعد از بناهای دوره ی ایلخانی، صحبت از گنبد سلطانیه شده، بنابراین گنبد سلطانیه بیشترین تزئینات دوره ی ایلخانی را دارد.

با توجه به دو مثال بالا باید بعد از این سعی کنید، در ورای هر جمله ای که در کتاب ها می خوانید معنای پنهانی جمله را نیز دریابید و آن را به خاطر بسپارید. همچنین می توانید معنای دوم را در کنار جمله ی اول یادداشت کنید تا در هنگام دوره، به معنای دوم نیز توجه بشود.

در خصوص مدت زمان مطالعه که آخرین بخش توضیحات می باشد می بایست عرض کنیم، تا حدودی زیادی این زمان بستگی به خود شما دارد  که تا به چه اندازه ای می توانید در طول روز انرژی مفید بگذارید. میزان انرژی شما هم بسته به قدرت بدنی و غذا و استراحت شما دارد که هر چه در حال سلامت تری به سر ببرید، زمان بیشتری برای انرژی مفید گذاشتن بر روی دروس و تمرینات عملی دارید. لطفاً توجه داشته باشید، بیش از هشت ساعت مطالعه در طول روز مجاز نمی باشد و ضرر های فراوانی چه از لحاظ روحی و چه جسمی به همراه خواهد داشت.

ضمن آرزوی موفقیت برای همه متقاضیان و داوطلبان، اگر مایل هستید ایالت هنر برنامه ریزی دقیق شما را ( فقط دروس تخصصی ) انجام دهد با ایمیل یا شماره زیر ( فقط در تلگرام یا واتساپ ) در تماس باشید.

از آنجایی که برنامه ریزی مهم ترین قسمت موفقیت شما خواهد بود، در صورت نیازتان به برنامه ریزی، مشاورین ما بهترین برنامه را با توجه به علایق و سلایق شخصی درسی تان، برای شما تنظیم خواهند کرد.

هزینه یک ماه برنامه ریزی دروس تخصصی پنجاه هزار تومان، هزینه دو ماه برنامه ریزی هشتاد هزار تومان و سه ماه برنامه ریزی صد هزار تومان و شش ماه برنامه ریزی دویست و سی هزار تومان می باشد.

info@art-state.com

جهت دریافت روزانه تست و نمونه سوال حتما عضو کانال تلگرام شوید

www.telegram.me/artstate

۱۱ دیدگاه

  1. سلام من کاردانی فنی رشته کامپیوتر دارم الان میخوام کنکور هنر بدم رشته طراحی لباس میخوام بدونم چ دروسی و بیشتر باید بخونم و اینکه میگید عملی هم باید امتحان بدم من اصلا ازش اطلاعات ندارم میشه برام توضیح بدید؟

    • مشاور ایالت هنر

      کاردانی به کارشناسی نمیتونید شرکت کنید ولی میتونید کارشناسی پیوسته شرکت کنید. کتب معرفی شده در این سایت و همچنین این مطالب میتونه براتون مفید واقع بشه

  2. فاطمه السادات حصارکی

    سلام خسته نباشید
    من ترم سه مهندسی پزشکی آزاد هستم و می خوام هنر دانشگاه تهران هم بخونم
    می خواستم بدونم که امکانش هست که همزمان دوتا رشته کارشناسی داشته باشم (با توجه به این که یکیش ازاده و یکیش سراسری)؟
    و این که اگر نه این امکان وجود داره که من حالا شرکت کنم و اگر قبول شدم مرخصی تحصیلی بگیرم تا زمانی که از این رشته ای که می خونم فارق التحصیل شم (و یا بالعکس)؟

  3. سلام من دیپلمم ریاضی هست و میخوام کنکور هنر بدم رشته نمایش چند تا از کتاباش رو هم خوندم و دانشگاه تهران میخوام باید کتابای دروس دیگه هم بخونم یا نه؟؟اطلاعاتی ندارم

  4. سلام
    من الان سال دوازدهم و رشته تجربی هستم
    میخوام کنکور هنر رو برای رشته موسیقی شرکت کنم و ساز تخصصی من گیتارکلاسیک هست
    الان یعنی باید همه این کتاب هایی ک گذاشتید رو بخونم؟
    و ی سوال دیگه اینکه برای آزمون عملی این رشته چ چیزایی رو باید بلد باشم…

  5. سلام روز بخیر، رشته من انسانی هست، الان اواسط فروردین ماه عه، شروع ب مطالعه دروس هنرکردم، از هر همه بخش های کنکور منابعی رو تهیه کردم، آیا با مطالعه روزی ۸ساعت،میتونم ب کنکور ۹۸ برسم؟ خیلی ب راهنمایی شما نیازمندم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هاست ارزان

جهت دریافت روزانه تست و نمونه سوال حتما عضو کانال تلگرام شوید

www.telegram.me/artstate